Kunstenaars

KATPATAT is een creatief collectief uit Utrecht. Ze maken toffe interactieve kunst, meestal installaties of games, waarbij de grens tussen de echte en digitale wereld centraal staat. Hun werk draait om kijken, ervaren en spelen, en dat altijd met een grappige of absurde twist om het luchtig te houden. Meestal bouwen ze interactieve installaties en spellen, maar als het beter past bij hun idee, gebruiken ze ook gewoon andere vormen of media.

De workshops en projecten van KATPATAT zijn ook te boeken via Piece of Code! Dat past helemaal, want net als Piece of Code houden ze ervan om te experimenteren met technologie, kunst en spel. Ze dagen deelnemers uit om op een andere manier naar de wereld te kijken; precies wat we bij Piece of Code belangrijk vinden!

303fa01f-1c67-4474-88ae-65de750ce950.jpeg

Cris Mollee is een creatieve maker uit de wereld van scenografie en technologie. Ze werkt graag met licht, beweging en digitale media. In haar workshops, zoals de AI Movement Clinic, laat ze je bijvoorbeeld zien hoe je met AI-tools zoals Stable Diffusion van je eigen lichaam een soort bewegend videokunstwerk kunt maken. Ze zoekt altijd naar nieuwe manieren om technologie en fysiek bezig zijn te combineren.

Piece of Code werkt graag met Cris samen omdat ze net zo enthousiast is over experimenteren als wij. Ze weet precies hoe je mensen kunt prikkelen om zelf te ontdekken wat je allemaal met kunst en technologie kunt doen. Ook haar workshops zijn via ons te boeken!

image.png

Klokpack6ix (KP6) is een muziek- en kunstcollectief met meer dan twintig leden en affiliates: een echte ‘mixed media clusterfuck’ van jonge rappers, producers, designers, schrijvers en performancekunstenaars. Wij werken graag met ze samen omdat we allebei geloven dat leren niet draait om rechtlijnige stappen van A naar B, maar juist om het hele proces van ontdekken, experimenteren en het volgen van je eigen nieuwsgierigheid. In onze samenwerking met KP6 sta jij centraal: je kiest je eigen thema of interesse en wordt uitgedaagd om iets uit de fysieke werkelijkheid naar de digitale wereld te vertalen; of dat nu is door een video te maken, objecten te scannen tot 3D-modellen, of op een heel andere manier.

KP6 werkt bijvoorbeeld aan projecten waarin oude smartphones worden omgebouwd tot servers op zonne-energie, of waarin digitale identiteit wordt onderzocht via het maken van je eigen 3D-avatar. Alles draait om zelf doen, experimenteren en reflecteren, waarbij juist het niet-perfecte wordt omarmd als iets waardevols en inspirerends.

image (1).png